Szkoła Podstawowa Im. Bolesława Prusaw Przybysławicach

A A A Kontrast
r. Imieniny:
Gmina Garbów
 
Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości
 
BIP
 
e-Dziennik
 
 
 
 
 
Poprzednia
strona
1 2 3 Następna
strona

 Debata „Odpal myślenie,  nie wchodź w uzależnienie”

 

We wtorek, 9 maja społeczność Publicznego Gimnazjum w Przybysławicach zgromadziła się  na debacie odbywającej  się w ramach projektu „Odpal myślenie,  nie wchodź w uzależnienie”. Jest to przedsięwzięcie realizowane w szkołach gimnazjalnych i średnich na Lubelszczyźnie przez Wydział Prewencji Komendy Miejskiej Policji w Lublinie, a finansowany przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Lublinie. Celem tego programu jest zwiększenie świadomości młodzieży w zakresie problematyki dopalaczy i narkotyków.

W debacie uczestniczyli eksperci:

  1. Pani Justyna Syroka  -  Ekspert Wojewódzki ds. Informacji o Narkotykach i   Narkomanii  Oddziału ds. Uzależnień Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej.
  2. Pan Rafał Trocki -  starszy aspirant  Komendy Miejskiej Policji w Lublinie
  3. Pan Łukasz Winiarczyk -  młodszy aspirant   Komisariatu Policji w Niemcach

Odpowiadali oni na pytania przygotowane wcześniej przez młodzież, a debatę prowadziła Martyna Ostapińska z kl. IIb. Punktem wyjścia do dyskusji było  przedstawienie teatralne pt. „Wolni - zniewoleni”.

W czasie spotkania pracowała komisja w składzie: Agnieszka  Frąc kl. IIb, Karolina Ogórek kl. IIIb, Weronika Pikul kl. IIa i Marcin  Dąbrowski kl. IIIa. Na koniec  odczytali oni  następujące wnioski wypływające z dyskusji:

Narkotyki = kłopoty

*  Sięgamy po środki psychoaktywne, ponieważ ciągle poszukujemy nowych wrażeń, doznań, ciekawych przeżyć. Często  jesteśmy samotni, nierozumiani przez świat dorosłych i rówieśników. Po narkotykach świat wydaje się lepszy, problemy mniejsze. Musimy pamiętać, że  to NIEPRAWDA, ponieważ: 

* Wszystkie środki psychoaktywne uzależniają. Będąc uzależnionym, jest się niewolnikiem, zarówno substancji, sytuacji, w której jesteśmy,  jak i dilera. On chce tylko wyłudzić pieniądze i nie martwi się, co się z nami stanie.

* Wystarczy spróbować jeden raz, by się uzależnić. Środki psychoaktywne mają ciągle zmieniany skład i na każdego działają  inaczej, więc nie da się przewidzieć co się stanie z człowiekiem, po ich zażyciu. Skutki są tragiczne. Na szali stawia się własne życie.

* Są wokół ludzie, którzy chcą nam pomóc – nauczyciel, pedagog, rodzic, funkcjonariusz policji.

* Najlepiej być czystym całe życie.

 

Zdjęcia w galerii "Debata "Odpal myślenie, nie wchodź w uzależnienie" 

A.Usarek

 

III SZKOLNY DZIEŃ PROFILAKTYKI

 „Używkom mówimy stanowczo: Nie! Narkotyki? Dopalacze? Papierosy? Nie, dziękuję, nie namówisz mnie!” - pod takim hasłem 22 marca obchodziliśmy III Szkolny Dzień Profilaktyki.

W tym dniu klasy I - IV oraz oddziały przedszkolne obejrzały przedstawienie pt. „Bajka o małpce”, w którym aktorzy poruszyli temat tolerancji. W słowach podsumowania zwrócili uwagę na brak przyzwolenia na akty dyskryminacji, odrzucenia, wyśmiewania, bo przecież każdy nas jest inny. Nie, nie inny! Wyjątkowy!

Klasa II oraz klasy III a i III b obejrzały bajkę pt. „Tajemnica skradzionej skarbonki”, która pokazała im, jak zgubne są narkotyki. Następnie uczniowie klas młodszych wzięli udział w warsztatach, których celem było m.in.: zapoznanie uczniów z pojęciem uzależnienia, biernego palenia oraz wpływem używek na zdrowie i życie człowieka. Wszyscy uczestnicy pracowali aktywnie w grupach, wypełniając kartę pracy.

Klasy V - VI SP i I - III PG obejrzały przedstawienie pt.: „Wolni zniewoleni”. Była to historia Tomka, samotnego, nierozumianego przez rodziców chłopaka, który szukał akceptacji. Poznał nowych kumpli, wśród nich dilera. Wpadł w niewłaściwe towarzystwo, zaczął brać narkotyki. Przegrałby życie, gdyby nie jego przyjaciółka Anka. Ona stała na straży wartości. Spektakl ukazał młodym ludziom, jak łatwo można wejść w nałóg. Przecież zawsze można zwrócić się o pomoc do rodziców, nauczycieli, pedagoga.

Ponadtouczniom z gimnazjum zaprezentowano spoty, które pokazały, że świat narkotyków nie jest barwny, a brudny, bezwzględny i niebezpieczny.

Po przedstawieniu, na godzinie wychowawczej, odbywały się warsztaty. Uczniowie omówili sytuację Tomka. Podzieleni na zespoły stworzyli komiks „Jestem asertywny”, plakat „Nie palisz, nie pijesz, więc długo żyjesz” i wypełnili kartę pracy „Co ryzykujesz zażywając narkotyki i dopalacze”.

Kilka tygodni wcześniej, wszystkie klasy włączyły się w przygotowania do Dnia Profilaktyki, biorąc udział wielu konkursach plastycznych, zarówno indywidualnych jak i klasowych. Do wykonania był: projekt na koszulkę pt.: „Emocje” dla klas I - III SP, „Wolni od uzależnień” dla klas IV - VI SP i I - III PG. Oddziały przedszkolne przygotowałypracę plastyczną na temat „Małpka i jej przyjaciele”. We wszystkich salach lekcyjnych powstały gazetkikonkursowept.: „Młodość bez uzależnień”.

 Zdjęcia w galerii pt. "III Szkolny Dzień Profilaktyki"

Katarzyna Sugier

Agata Usarek

 

 

PRZEDSTAWIENIA PROFILAKTYCZNE

7 lutego gościliśmy w naszej szkole Teatr Profilaktyczny  Kurtyna z Krakowa.  Aktorzy zaprezentowali  3 przedstawienia  -  dla każdej grupy wiekowej inne.

Najmłodsi uczniowie obejrzeli spektakl pt: „ Świat według Reksia”. Opowiadał on o chłopcu, który chciał mieć psa, jednak gdy zwierzę  zamieszkało w tej rodzinie, okazało się, że Dominik nie miał dla niego czasu. Nie był  drogą zabawką, którą można było by pochwalić się przed kolegami i zabierał czas przeznaczony  do tej pory na gry komputerowe. Pies ten był  jednak niezwykły, rozumiał ludzką mowę i  potrafił się porozumiewać, dzięki temu przekazał istotne treści również naszym uczniom:

  1. Prosił, by dbali o zdrowie, właściwą dietę, aktywnie spędzali czas wolny
  2. Przestrzegał przez niebezpieczeństwem  kontaktu z nieznanymi substancjami, które mogą być narkotykami czy dopalaczami
  3. Uczył rozpoznawania trudnych emocji i właściwych sposobów ich wyrażania
  4. Kształtował pozytywne nastawienie do siebie i innych, mówiąc o tolerancji, życzliwości akceptowaniu inności
  5. Uwrażliwiał i wskazywał właściwy stosunek do zwierząt
  6. Wyjaśnił znaczenie słowa odpowiedzialność

Klasy IV-VI SP zobaczyły przedstawienie „Twoje nowe jutro” natomiast  I-III PG -            „Spacer po linie”. Pierwszy z nich poruszał problem nastoletniej Oli, która  uciekła z domu.  Jej rodzice rozwodzili się, w przeszłości ojciec miał problem z alkoholem.  Ponadto była ona nieakceptowana w klasie ze względu na rudy kolor włosów. Stało się to powodem szykanowania i cyberprzemocy. Kolejna sztuka  oglądana  przez młodzież sztuka to „Spacer po linie”. Jej główny bohater wychowywany był przez matkę, ojciec przebywał w więzieniu. Młody człowiek  musi dokonywać wyborów, kieruje się głównie emocjami i  te prowadziły go do zachowań ryzykownych - wpadł w złe towarzystwo, a pieniądze zdobywał handlując  narkotykami.  Łamał normy moralne, społeczne, prawne.

 Analizując życie bohatera, wiemy, że aby temu zapobiec, konieczna jest prezentacja właściwego modelu postępowania:

1.  Przeciwdziałanie agresji i przemocy

2.  Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych i  trening asertywności                                        

3. Umiejętność kontroli stresu, znajomość emocji i sposobów ich akceptowalnego wyrażania                                                                                                    

4.  Nauka podejmowania słusznych decyzji i przewidywanie  konsekwencji swoich wyborów                                                                                                           

5. Przyjmowanie postawy  tolerancyjnej, uczenie szacunku i życzliwości oraz niesienie pomocy  innym                                                                                                      

6. Wiedza  o substancjach psychoaktywnych, ich szkodliwości, łamaniu prawa w związku z ich używaniem

W podsumowaniu aktorzy zaakcentowali, iż młodzież nie jest sama ze swoimi problemami. Są wokół dorośli, którzy chcą im pomóc i zawsze chętnie  ich wysłuchają.

Zdjęcia w galerii :"Przedstawienia profilaktyczne".

A. Usarek 

 

 

SPOTKANIE RODZICÓW Z PRZEDSTAWICIELEM POLICJI

23 listopada odbyło się spotkanie rodziców uczniów Zespołu Szkół w Przybysławicach z pracownikiem Komendy Miejskiej  Policji w Lublinie – panią Elżbietą Konowałek.

W czasie prelekcji zostały poruszone następujące zagadnienia:

- cyberprzemoc, w tym konsekwencje zamieszczania zdjęć oraz poniżających i wulgarnych komentarzy w Internecie,

- informacje o szkodliwości środków odurzających i psychoaktywnych, narkotyków, ogólnodostępnych leków  oraz rozpoznawanie wczesnych oznak  ich używania,

- bezpieczeństwo w ruchu drogowym m.in. poruszanie się na rowerach, przewożenie dzieci w fotelikach, noszenie odblasków,

- wagarowanie, agresja słowna i fizyczna, a także konsekwencje prawne  tych czynów.

 

Na zakończenie spotkania przekazano również informacje, gdzie szukać pomocy w razie wystąpienia problemów.

 
Jeśli szukasz pomocy możesz skorzytać z linków podanych niżej:
http://www.policja.pl/pol/aktualnosci/114570,Dopalacze-Gdzie-szukac-pomocy-Najwazniejsze-numery-telefonow.html
http://www.kbpn.gov.pl/o_narkotykach_i_inarkomanii.htm?id=111489
 
 

DZIEŃ ZDROWEGO ODŻYWIANIA, ŻEBY ŻYCIE MIAŁO SMAK

 

 

DZIEŃ ZDROWEGO ODŻYWIANIA, ŻEBY ŻYCIE MIAŁO SMAK pod takim hasłem upłynął Dzień Profilaktyki (30 XI 2016r.) Ten dzień uczniowie Zespołu Szkół rozpoczęli od prezentacji piramid żywienia i aktywności fizycznej.

Następnie klasy I – IV oraz oddziały przedszkolne obejrzały przedstawienie profilaktyczne o „Zdrowym Czerwony Kapturku” w wykonaniu grupy teatralnej i rodziców. Bohaterowie inscenizacji zaprosili widzów do wspólnej gimnastyki i poczęstowali owocami. Dzieci młodsze miały potem czas na tańce i pląsy ze Świeżakami. Przerwa śniadaniowa to czas degustacji zdrowej żywności oraz podziwiania pięknie nakrytych stołów i przygotowanych dań. W czasie lekcji wychowawczej uczniowie pracowali w grupach – układali jadłospis na trzy dni oraz uczyli się obliczać BMI (wskaźnik masy ciała).

Katarzyna Sugier

 

SPOTKANIE ZE SPECJALISTKĄ D.S. ŻYWIENIA

22 listopada 2016 r. uczniowie spotkali się ze specjalistką d.s. żywienia, p. Pauliną Sołygą. Pani Paulina jest absolwentką naszej szkoły, ma także z nami stały kontakt, gdyż odwiedza nas jako rodzic. 

Spotkanie odbyło się w dwóch grupach, dla uczniów szkoły podstawowej oraz dla gimnazjum. Dzieci i młodzież dowiedziały się m.in. jak wygląda piarmida żywienia, jak powinna być zbilansowana dieta, które składniki pokarmowe są najważniejsze. Prowadząca poruszyła też problem otyłości i bulimii oraz anoreksji.

Dziękujemy bardzo za ciekawą prezentację.

M.R.

 

HAPPENING PROFILAKTYCZNY "RODZINA BEZ NAŁOGÓW, DOM BEZ UZALEŻNIEŃ"

W dniu Święta Szkoły, 10 czerwca 2016 r. odbył się Happening Profilaktyczny pod hasłem „Rodzina bez nałogów, dom bez uzależnień” podsumowujący wszelkie działania profilaktyczne, które odbyły się w tym roku szkolnym. Reprezentanci gimnazjum pod okiem pani pedagog przeszli do okolicznych sklepów z listem, w którego treści uczulono na zakaz sprzedaży alkoholu nieletnim. Na scenie przekazano kilka ważnych informacji statystycznych związanych z tym problemem. Rodzice uczniów klasy Ia m.in. modelowali balony i malowali twarze. Jedna z mam czuwała nad kącikiem plastycznym. W nim każde chętne dziecko rysowało podróż z rodziną na koniec świata, a potem losowało nagrodę. Ci sami rodzice w cudownych strojach odegrali pantomimę. Przesłaniem jej było dostarczanie dzieciom tyle miłości, czułości i czasu, ile potrzebują, by wyrosnąć na mądrych, wrażliwych i odpowiedzialnych ludzi. Przez cały Happening działał namiot profilaktyczny, a w nim dostępne były ulotki z informacjami o uzależnieniach, ważnych adresach i numerach telefonów.

Zapraszamy do galerii zdjęć.

Katarzyna Sugier

 

 SPOTKANIE Z KURATOREM ZAWODOWYM SĄDU REJONOWEGO W PUŁAWACH

W dniu 8.06.2016 odbyło się coroczne spotkanie uczniów klas III Gimnazjum z panią Agnieszką Buchner – Micek, kuratorem zawodowym Sądu Rejonowego w Puławach, Wydziału Rodzinnego i Nieletnich. Celem spotkania było uświadomienie młodzieży czym jest demoralizacja, jak na młodą osobę może wpływać zmiana środowiska i grupa rówieśnicza. Pani kurator przestrzegała przed złymi wzorcami kolegów, którym trzeba umieć odmawiać. Zwróciła uwagę na zagrożenia wynikające ze zbyt wczesnej inicjacji seksualnej, spożywania alkoholu, zażywania dopalaczy i innych używek przez osoby nieletnie. Jednocześnie przypomniała młodzieży znaczenia pojęć: przemoc, agresja, wandalizm, jak również, poinformowała o konsekwencjach prawnych, wynikających z popełniania czynów zabronionych przez prawo.

Uczniowie dowiedzieli się,w jakich okolicznościach sąd przyznaje nadzór kuratora. Podczas rozmowy młodzież poznała następstwa czynów i konsekwencje niepożądanych zachowań. m.in. za prowadzenie pojazdów bez uprawnień, związanych z niespełnianiem obowiązku szkolnego, wandalizmem, przemocą psychiczną i fizyczną w szkole oraz poza nią.

 

Dzięki tej prelekcji, która była ważną lekcją profilaktyki, młodzież opuszczająca mury naszej szkoły będzie bardziej świadoma skutków i konsekwencji czynów aspołecznych oraz zagrożeń, jakie niesie ze sobą wejście w nowe grupy rówieśnicze.

 

A. Usarek

 

 

DZIEŃ PROFILAKTYKI

Dzień Profilaktyki, który odbył się 16 maja 2016 r. upłynął pod hasłem „Młody – wolny od używek”. W tym dniu poruszyliśmy tematy trudne i ważne. Dotyczyły one uzależnień, asertywności, emocji, rodziny i zdrowia. Nie zabrakło wspólnej zabawy i nagród. Zarówno dzieci jak i młodzież pracowali nad sformułowaniem wniosków i wskazówek na dalsze życie bez nałogów. 

Zapraszamy do galerii zdjęć "Dzień profilaktyki"

Katarzyna Sugier

 

ZASADY BEZPIECZNEGO SURFOWANIA W SIECI

Czy wiesz , co Twoje dziecko robi w sieci?

 

  • · ile czasu spędza w Internecie?
  • · czy ma pocztę elektroniczną i z kim koresponduje?
  • · na jakie strony internetowe wchodzi?
  • · które gry wybiera najchętniej?
  • · jakie aplikacje ściąga na komórkę?
  • · czy posiada profil na Facebooku i jakich ma znajomych?

 Uwaga!

 W Polsce z Internetu korzystają już 6 -latki, a do gabinetów psychologicznych zgłaszają się 8 -latki uzależnione od sieci!

 Realne zagrożenia dla dziecka związane z niekontrolowanym dostępem do Internetu:

  •  · Ujawnianie nieznajomym osobom danych osobowych dziecka, adresu, informacji o statusie materialnym, sytuacji rodzinnej
  • · Nawiązywanie wirtualnych znajomości z zupełnie obcymi ludźmi, którzy mają złe intencje (pedofile, cyberprzestępcy)
  • · Ujawnianie osobistych informacji na profilach facebookowych, które mogą być wykorzystane w złych zamiarach przez innych
  • · Kradzież (świadoma , bądź nie) treści objętych prawem autorskim
  • · Podatność na różnego typu oszustwa bazujące na łatwowierności dziecka, np. „ kliknij  tutaj, a dostaniesz 1000 zł całkowicie za darmo”
  • · Łatwy dostęp do treści erotycznych i pornograficznych -strony internetowe, gry,filmy ciągle jeszcze są słabo zabezpieczone w tym zakresie
  • · Dostęp do mnóstwa informacji niedostosowanych do wieku dziecka -drastycznych czy wulgarnych
  • · Pozorna anonimowość, która powoduje brak hamulców w wypowiadaniu się w sieci
  • · Bezkrytyczność odnośnie prezentowanych w Internecie treści
  • · Problemy natury zdrowotnej, np. wady wzroku czy skrzywienie kręgosłupa  spowodowane długim czasem spędzanym przed monitorem
  • · Problemy natury psychicznej -uzależnienie od Internet, przybierające różne formy:  uzależnienie od gier, od ciągłego kontaktu na Facebooku, od cybererotyki, od telefonu  komórkowego.

 

Dla  Rodziców 

Kodeks bezpiecznego surfowania

  • · Ustaw komputer w miejscu ogólnie dostępnym, tak, żeby wiedzieć, co dziecko robi
  • · Ustal z dzieckiem, ile czasu może spędzić przy komputerze
  • · Zawsze pytaj dziecko, co robi w sieci, w co gra, co ogląda
  • · Powtarzaj dziecku do znudzenia, że nie wolno mu nikomu obcemu w Internecie podawać danych osobowych: imienia, nazwiska, adresu zamieszkania, informacji o rodzinie
  • · Uświadom swoje dziecko, że rozmówca może być kimś innym, niż tym,  za kogo się podaje
  • · Zapowiedz, że będziesz co jakiś czas sprawdzać komórkę dziecka -dla jego własnego dobra
  • · Uświadom dziecko, że nie wszystkie informacje „z Internetu” są rzetelne i sprawdzone, naucz je korzystać z wiarygodnych źródeł
  • · Słuchaj, co dziecko mówi, żeby w porę rozpoznać zagrożenie ; ustal, co ma robić , gdy jednak wejdzie na zakazaną stronę
  • · Zastanów się, czy twoje dziecko (w wieku 8 -12 lat) musi mieć profil na portalu społecznościowym. Z rówieśnikami ma kontakt w szkole  - cenniejszy niż w świecie wirtualnym
  • · Pamiętaj, że dziecko może czasem popełnić błąd –świadomie lub nie. Nie obwiniaj go i nie lekceważ
  • · Gdy podejrzewasz, że dziecko mogło się uzależnić od komputera i Internetu - skonsultuj się psychologiem
  • · Gdy podejrzewasz, że dziecko mogło paść ofiarą cyberprzestępstwa – powiadom policję
  • · Zainstaluj na komputerze domowym program kontroli rodzicielskiej (kilka jest dostępnych nieodpłatnie), który blokuje dostęp do zakazanych stron, może czasowo ograniczać dostęp do Internetu
  • · Uruchom na portalach Gogle i Youtube tzw. tryb bezpieczny, który również zmniejsza ryzyko dotarcia dziecka do nieodpowiednich treści
  • · Sprawdzaj co jakiś czas historie przeglądarki i wyszukiwarki internetowej
  • · Skontaktuj się z operatorem komórkowym sieci, w której dziecko ma telefon lub tablet. Poproś o  uaktywnienie dostępnych blokad przed dostępem do pornografii
  • · Niektóre smartfony i iPhony mają możliwość ustawienia kontroli rodzicielskiej - włącz je!

  Dla dziecka !

 Kodeks bezpiecznego surfowania

  • · Nie włączam komputera bez wiedzy rodzica/opiekuna/osoby dorosłej
  • · Nigdy nie podaję nieznajomemu żadnych danych osobowych takich jak: imię, nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu
  • · Nie przekazuję żadnych informacji o rodzinie ani haseł dostępu
  • · Nie nawiązuję żadnych znajomości z obcymi w sieci i z nimi nie rozmawiam, bo ktoś może chcieć mnie skrzywdzić
  • · Nie ściągam nielegalnych filmów, muzyki i zdjęć
  • · Informacji w sieci szukam zawsze z osobą dorosłą, korzystam ze sprawdzonych źródeł
  • · Gdy się loguję na nowe strony internetowe, uważnie czytam regulamin lub proszę o pomoc rodzica
  • · Nie wchodzę na strony pornograficzne
  • · Nie otwieram wiadomości od nieznanych mi osób
  • · Nie gram w gry pełne przemocy i agresji - zabijanie na ekranie wcale nie jest świetną zabawą!
  • · Nie przesyłam spamu, czyli reklam i niechcianych informacji, nie jestem wulgarny, nie trolluję
  • · Nie siedzę zbyt długo przy komputerze - prawdziwe boisko jest znacznie ciekawsze niż to na ekranie monitora
  •  · Jeśli coś mnie niepokoi, albo czegoś nie rozumiem, mówię o tym rodzicom lub nauczycielowi

Niniejsza informacja została przekazana przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji

 

TEATR PROFILAKTYCZNY "KURTYNA" Z KRAKOWA

27 stycznia 2016r. gościliśmy, po raz kolejny, w murach naszej szkoły aktorów z Teatru Profilaktycznego „KURTYNA” z Krakowa.

Oferta programowa Teatru Kurtyna jest stale poszerzana względem bardzo różnych potrzeb i bieżących oczekiwań odbiorców, a także dostosowana do ich wieku. Aktorzy zagrali 3 spektakle, które były skierowane do różnych grup wiekowych naszych uczniów.

Poruszana problematyka dotyczyła przyczyn i skutków braku komunikacji w stosunkach dziecko - rodzina, i jakże aktualnego i nadal groźnego problemu „dopalaczy”. Najmłodszym uczniom przedstawiono  spektakl „Z miłości do Serduszka”, który dotyczył prawdziwej wiedzy o zdrowiu i dobrej kondycji fizyczno - psychicznej człowieka. Najmłodsi widzowie poznali tajniki zachowania diety, wpływu zajęć ruchowo- sportowych na stan zdrowia, niepożądanych skutków wszelkich szkodliwych dla człowieka uzależnień.

 

 

SPOTKANIE Z PRZEDSTAWICIELAMI POLICJI 

1 grudnia 2015r. uczniowie spotkali się z przedstawicielami Wydziału Prewencji Komendy Miejskiej Policji w Lublinie. Młodszym przypomniano o zasadach poruszania się na drogach , konieczności noszenia odblasków, o ograniczonym zaufaniu wobec nieznajomych oraz jak zachować się w przypadku ataku psa. Starsi uczniowie zostali pouczeni o odpowiedzialności karnej nieletnich, zagrożeniach związanych z korzystaniem z Internetu i zażywaniem substancji psychoaktywnych.

Zapraszamy do galerii zdjęć

 

 

SPEKTAKLE PROFILAKTYCZNE TEATRU "MORALITET" Z KRAKOWA

 

17 listopada 2015r. uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w spektaklach profilaktycznych przedstawionych przez aktorów Teatru „Moraliet” z Krakowa.
Adresowane one były do 3 grup wiekowych:
• Klasy I-III Szkoły Podstawowej i oddział przedszkolny
• Klasy IV-VI
• Klasy I-III Gimnazjum

Tematyka przedstawień była zróżnicowana i dostosowana do wieku odbiorców. Poruszane problemy dotyczyły: tolerancji i akceptacji odmienności, zagrożeń płynących z Internetu i portali społecznościowych oraz przeciwdziałania agresji i przemocy wśród młodzieży (również cyberprzemocy).

 

Zapraszam do galerii zdjęć

Powrót