Jak co roku gościliśmy teatr Kurtyna z Krakowa. Oglądając spektakle dla poszczególnych grup wiekowych widzowie mieli okazję poznawać sztukę poprzez słowo, ruch i muzykę, a także przez wspólna zabawę i śmiech. Najmłodsi obejrzeli teatrzyk pt. „Zaczarowany eliksir”, który poruszał problem właściwego odżywania się, przypominał o zasadach kultury osobistej, ostrzegał przed nadmierną ufnością w stosunku do nieznajomych, kształtował wytrwałość w dążeniu
do wyznaczonego celu. Starsi uczniowie obejrzeli spektakl pt. „Przesłuchanie” i „Na sygnale”. Były to opowiadania, które poruszały istotne dla młodzieży problemy m.in. cyberprzemoc, wszechobecny hejt, który może doprowadzić
do wykluczenia i zniszczenia człowieka. Przestrzegały przed zażywaniem substancji psychoaktywnych, uwrażliwiały
na objawy depresji wśród młodzieży. Te same problemy omówione zostały podczas przedstawienia profilaktycznego
dla rodziców. Podkreślały również ważność i bliskość relacji z dzieckiem.
Kolejnym wydarzeniem był „Dzień Profilaktyki ” obchodzony pod hasłem „Stop wulgaryzmom i hejtowaniu”.
Jego głównym celem było przeciwdziałanie zjawisku wulgaryzacji języka, agresji słownej i hejtowaniu, a także propagowanie i pielęgnowanie kultury słowa, kształtowanie odpowiedzialności za swoje wypowiedzi kierowane
do innych, dawanie dobrego przykładu oraz rozwijanie współpracy podczas realizacji zadań związanych z dniem profilaktyki. Uczniowie tworzyli memy i rymowanki wyrazowo – obrazkowe promujące posługiwanie się językiem
bez przekleństw, przygotowali przedstawienie pt. „Stop wulgaryzmom i hejtowaniu”. Przygotowana została również Skrzynka zaufania i wsparcia, do której uczniowie mogą wrzucać karteczki z ważnymi dla nich problemami związanymi
z agresją oraz hejtem w szkole.
Punktem kulminacyjnym była degustacja „Zdrowego śniadania” przygotowanego przez uczniów każdej klasy
oraz prelekcja p. Pauliny Stepniak – Sołygi nt zasad właściwego odżywiania i zdrowego stylu życia.
W tym dniu, który był jednocześnie „Dniem samorządności” uczniowie mogli ubrać się zgodnie ze swoim stylem
oraz przynieść książki w nietypowym opakowaniu. Poprowadzili również lekcje w zastępstwie nauczycieli.
Całość marcowych wydarzeń koordynowały p. M. Kulik, p. A Usarek, p. B. Korzan.