Zajęcia projektu realizowano w ramach trzech ścieżek tematycznych:
1.Baśnie – opracowanie znanych baśni w języku angielskim.
2. Ścieżka multimedialna – poszerzenie słownictwa, doskonalenie umiejętności językowych za pomocą Internetu, programów komputerowych i tablicy interaktywnej.
3. Ścieżka kulturowa - poznanie kultury krajów anglojęzycznych. Prowadzono internetowe projekty ze szkołami z zagranicy w ramach programu e-twinning: „Expecting Christmas” z 15 szkołami Unii Europejskiej oraz „Digital fairy tales” ze szkołą z Grecji.
Organizowane były imprezy promujące język i kulturę krajów anglojęzycznych: III Gminny Przegląd Teatrzyków w Języku Angielskim, Konkurs Piosenki Angielskiej, pokaz tańców irlandzkich w czasie VI Garbowskich Spotkań Tanecznych, Konkurs Wiedzy o Krajach Anglojęzycznych, quiz na temat projektu i programu e-twinning. Zorganizowano dwa wyjazdy: na XI Ogólnopolski Przegląd Inscenizacji Fragmentów Dzieł Williama Shakespeare’a w Języku Angielskim połączony z wystawą plakatów na temat dzieł Shakespeara oraz do Biblioteki Brytyjskiej w Lublinie.
Dzięki funduszom projektu wzbogaciła się baza sprzętowa i dydaktyczna szkoły służąca do nauki języka.
Zakupiono tablicę interaktywną wraz z programem do języka angielskiego przy jej pomocy, a do biblioteki liczne lektury uproszczone i inne programy multimedialne do nauki języka. Uczestnictwo w konkursach oraz quizie było nagradzane nagrodami związanymi z językiem angielskim.
Zajęcia i imprezy projektu cieszyły się bardzo dużym powodzeniem wśród uczniów wszystkich klas szkoły. Hitem były zajęcia z wykorzystaniem tablicy interaktywnej. Efekty uzyskane w projekcie: poszerzenie słownictwa, rozwijanie umiejętności językowych, poznanie kultury krajów anglojęzycznych, zainteresowanie czytaniem w języku angielskim lektur uproszczonych, rozwijanie talentów artystycznych i aktorskich, zacieśnienie współpracy z nauczycielami i dziećmi z innych szkół gminy, poznanie sposobów samodzielnej nauki języka za pomocą Internetu, zwiększenie motywacji do nauki języka angielskiego.