- rozwijanie postaw asertywnych;
- rozwijanie umiejętności efektywnego odmawiania;
- kształcenie postaw kreatywnych oraz umiejętności i współpracy w grupie;
- doskonalenie umiejętności doboru argumentów;
- wskazywanie przyczyn, dla których należy unikać towarzystwa palaczy oraz osób spożywających alkohol i odurzających się;
- dostrzeganie wpływu używek na organizm człowieka.
Do tego dnia uczniowie klas IV-VIII przygotowywali się wykonując komiksy (w formie plakatu lub książeczki), przedstawiając scenki, najstarsi nagrywali filmy. Wszystkie te prace były instrukcją jak skutecznie odmawiać lub przestrogą, co może się stać, gdy nie wykaże się postawy asertywnej.
Za działania i wyróżnione prace (komiks, film, scenka) uczniowie zdobywali punkty w plebiscycie „Super klasa”.
W konkursie indywidualnym na wiersz, opowiadanie lub list pt. Narkotyki i dopalacze. Ulegniesz - polegniesz! I miejsce zdobyli: Mikołaj Koziej kl. VIb oraz Przemysław Mantaj kl. IV, II miejsce – Patrycja Gibuła kl. VIIa. Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie, zwycięzcom - gratulujemy!
Miejmy nadzieję, że przeprowadzone działania przyczynią się do zwiększenia właściwych postaw wśród młodzieży w kontakcie z substancjami psychoaktywnymi.