W nagrodę król zdobywa serce Kasi, które powtarza mu słowa z tajemniczej księgi: „Dla mnie dobry król, to taki, który: słucha cierpliwie tego, co inni mają do powiedzenia, pomaga rozwiązywać zmartwienia i problemy innych, rozmawia ze swoimi poddanymi i na nich nie krzyczy, nie ucieka przed ludźmi, stara się swoim postępowaniem dać dobry przykład”. Spektakl ten prezentował uczniom przede wszystkim właściwe postawy społeczne - umiejętność nawiązywania i podtrzymywania relacji z rówieśnikami, zgodnej współpracy z innymi, sprawiedliwe i uczciwe ocenianie zachowania własnego i innych, pomoc słabszym i potrzebującym.
Kolejne przedstawienie, dla klas IV-VI opowiadało historię Basi, która pozbawiona wsparcia rodziców, zagubiła się w wirtualnym świecie. Chęć podobania się, bycia popularnym, modnym, najbardziej oryginalnym, po prostu celebrytą, tak naprawdę stała się samotnością w sieci, doświadczeniem fali nienawiści i hejtu. Dopiero spotkanie po latach z wychowawcą budzi nadzieję na powrót do normalnego świata opartego na fundamentalnych wartościach, dzięki którym można poznać i zrozumieć siebie. Nauczyciel mówi, że sieć to takie społeczeństwo, gdzie znajdziemy wszystko to, co kiedyś było w realnym świecie, z jedną różnicą, w sieci wszystko dzieje się szybciej i tak naprawdę nikt nad tym nie ma kontroli.
Opowieść dla najstarszych uczniów - to spektakl „Moja historia”. Życie kilkunastoletniego Michała jest z pozoru ustabilizowane i ułożone. W szkole jest przeciętnym, wręcz anonimowym uczniem, który nie akceptuje otaczającej go rzeczywistości, nie rozumie wymagających i czujnych nauczycieli oraz kolegów i koleżanek, zdobywających wiedzę i szanujących normy współżycia społecznego. W domu, przy ekranie komputera, Michał staje się Mikaelem Robocompem, nieustraszonym strategiem internetowych bitew i gier, posiadającym niezliczone tłumy wirtualnych przyjaciół, którzy odnoszą się do niego z szacunkiem i podziwem, hojnie sypiąc laikami i polubieniami. Ale Michał musi wrócić do „reala”, zakochał się bowiem w Asi, jednej z najlepszych uczennic, zmuszony jest również napisać test z historii… Chłopak podejmuje to wyzwanie, zaczyna dążyć do realizacji celów w świecie realnym, znajduje swoje miejsce w grupie życzliwych mu: rodziców, nauczycieli, przyjaciół.
Podobna tematyka poruszana była na zajęciach w dn. 13-14 marca, prowadzonych przez psychoterapeutów Państwa Annę i Ireneusza Siudemów z lubelskiego Towarzystwa „Nowa Kuźnia”. Rodzice oraz uczniowie klas VI-VII i IIIG uczestniczyli w spotkaniach pt: Współczesne zagrożenia dzieci i młodzieży, a uczniowie klas I-III „Nie stosuję przemocy”.
„Zdrowe jedzenie - dobre myślenie” było to hasło pierwszego dnia wiosny, w którym uczniowie obchodzili Dzień Profilaktyki. Klasy IV – VIII oraz IIIG wzorowo przygotowały zdrowe wegetariańskie śniadanie, wierszyki reklamujące racjonalne odżywianie i zachęcające do picia wody, przepis na przygotowane potrawy oraz ich wartości odżywcze i wpływ na funkcjonowanie organizmu. Wszystkie danie były estetycznie i pomysłowo podane, a smaki zachwycały degustujących.
A. Usarek