Szkoła Podstawowa Im. Bolesława Prusaw Przybysławicach

A A A Kontrast
r. Imieniny:
Gmina Garbów
 
Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości
 
BIP
 
e-Dziennik
 
 
 
 
 

Przedstawienia profilaktyczne

16.02.2017
Przedstawienia profilaktyczne 7 lutego gościliśmy w naszej szkole Teatr Profilaktyczny Kurtyna z Krakowa. Aktorzy zaprezentowali 3 przedstawienia - dla każdej grupy wiekowej inne.

Najmłodsi uczniowie obejrzeli spektakl pt: „ Świat według Reksia”. Opowiadał on o chłopcu, który chciał mieć psa, jednak gdy zwierzę  zamieszkało w tej rodzinie, okazało się, że Dominik nie miał dla niego czasu. Nie był  drogą zabawką, którą można było by pochwalić się przed kolegami i zabierał czas przeznaczony  do tej pory na gry komputerowe. Pies ten był  jednak niezwykły, rozumiał ludzką mowę i  potrafił się porozumiewać, dzięki temu przekazał istotne treści również naszym uczniom:

  1. Prosił, by dbali o zdrowie, właściwą dietę, aktywnie spędzali czas wolny
  2. Przestrzegał przez niebezpieczeństwem  kontaktu z nieznanymi substancjami, które mogą być narkotykami czy dopalaczami
  3. Uczył rozpoznawania trudnych emocji i właściwych sposobów ich wyrażania
  4. Kształtował pozytywne nastawienie do siebie i innych, mówiąc o tolerancji, życzliwości akceptowaniu inności
  5. Uwrażliwiał i wskazywał właściwy stosunek do zwierząt
  6. Wyjaśnił znaczenie słowa odpowiedzialność

Klasy IV-VI SP zobaczyły przedstawienie „Twoje nowe jutro” natomiast  I-III PG - „Spacer po linie”. Pierwszy z nich poruszał problem nastoletniej Oli, która  uciekła z domu.  Jej rodzice rozwodzili się, w przeszłości ojciec miał problem z alkoholem.  Ponadto była ona nieakceptowana w klasie ze względu na rudy kolor włosów. Stało się to powodem szykanowania i cyberprzemocy. Kolejna sztuka  oglądana  przez młodzież sztuka to „Spacer po linie”. Jej główny bohater wychowywany był przez matkę, ojciec przebywał w więzieniu. Młody człowiek  musi dokonywać wyborów, kieruje się głównie emocjami i  te prowadziły go do zachowań ryzykownych - wpadł w złe towarzystwo, a pieniądze zdobywał handlując  narkotykami.  Łamał normy moralne, społeczne, prawne.

Analizując życie bohatera, wiemy, że aby temu zapobiec, konieczna jest prezentacja właściwego modelu postępowania:

1.  Przeciwdziałanie agresji i przemocy                                                                                      

2. Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych i  trening asertywności                                      

3.  Umiejętność kontroli stresu, znajomość emocji i sposobów ich akceptowalnego wyrażania

4.  Nauka podejmowania słusznych decyzji i przewidywanie  konsekwencji swoich wyborów

5. Przyjmowanie postawy  tolerancyjnej, uczenie szacunku i życzliwości oraz niesienie pomocy  innym                                                                                                                          

6. Wiedza  o substancjach psychoaktywnych, ich szkodliwości, łamaniu prawa w związku z ich używaniem

W podsumowaniu aktorzy zaakcentowali, iż młodzież nie jest sama ze swoimi problemami. Są wokół dorośli, którzy chcą im pomóc i zawsze chętnie  ich wysłuchają.

A.Usarek 

001_9618f.jpg 007_07d26.jpg 009_9f4ca.jpg 011_dcbe2.jpg 012_b33dd.jpg 015_521fe.jpg 019_16237.jpg 027_1eeaf.jpg 028_d4aab.jpg 032_4e48f.jpg 037_e1be3.jpg 038_b2e25.jpg 040_2b59c.jpg 044_1b381.jpg 046_04812.jpg 047_a1239.jpg 055_c562f.jpg 062_c2308.jpg 067_4e0be.jpg 069_5baa1.jpg 071_8ae40.jpg 079_65973.jpg 081_c4099.jpg 084_be105.jpg 095_1dab6.jpg 097_35daf.jpg
Powrót